The Forrester Wave™ szerint a Mandiant megőrizte piacvezetője pozícióját

2022. április 25., 15:54

A Mandiant a The Forrester Wave™ legfrissebb incidenskezelési szolgáltatásokra vonatkozó jelentésében a legmagasabb, Leaders kategóriába került, amivel megőrizte egyedülálló, piacvezető pozícióját.

A jelentésben 13 legfontosabb szolgáltatóra térnek ki, úgy, hogy ezen 13 szolgáltató teljesítményét és képességeit 24 kritérium alapján vetették össze egymással. Ez a jelentés megmutatja, hogy az egyes szolgáltatók hogyan teljesítenek az incidenskezelés területén, és segít abban is, hogy a biztonsági szakemberek az igényeiknek megfelelő szolgáltatást tudják kiválasztani. A Mandiant a 24 vizsgált kritérium közel 70 %-ban a legjobb teljesítményt nyújtotta, ezáltal összesítve a legmagasabb átlagpontszámot érte el!

A Forrester legutóbb 2019 márciusában tett közzé hasonló jelentést, amelyben a globális biztonsági döntéshozók 50%-ka számolt be arról, hogy az elmúlt 12 hónapban legalább egy sikeres kibertámadást hajtottak végre szervezetük ellen. Ez a szám 2021-re 63%-ra ugrott, ami a vállalkozások elleni zsarolóvírus-támadások 2019 végén kezdődött és a mai napig tartó növekedését tükrözi.

E tendenciák eredményeként a cégeknek olyan szolgáltatókat kell keresniük, amelyek naprakész információkkal segítenek felkészülni a szervezeteknek, illetve amelyek kritikus vészhelyzeti reagálási képességeket kínálnak, gyorsan. Az idő kulcskérdés egy-egy biztonsági incidens esetében. Ezek mellett nem elhanyagolható, hogy a szolgáltató rendelkezzen kész incidenskezelési tervvel is, és olyan eszközöket is biztosítson, amelyek felgyorsítják a kárrendezési folyamatokat, ha valamilyen incidens történt. Különösen hasznos, ha a szolgálatót egy direkt erre a célra dedikált ügyfélszolgálattal is rendelkezik, akik szinte real-time-ban tudnak segíteni ha baj van. A Mandiant pont ilyen szolgáltatást nyújt!

A Forrester Wave™ értékelése 4 különböző szintet emel ki a jelentésében: a Leaders (Vezetők), Strong Performers (Erős teljesítők), Contenders (Versenyzők) és Challengers (Kihívók) kategóriákat. Az alábbi ábrán jól látható, hogy a Mandiant megőrízte vezető helyét a versenytársak között.

A Mandiant kapcsán kiemelték, hogy a CISO-k által tesztelt szolgáltatások mit sem vesztettek vonzerejükből és minőségükből, és a lehető legtöbbet hozza ki az ügyfelei meglévő IT infrastruktúrájából.  A cég továbbra használja egyedülálló és jól bevált saját megoldásait, köztük olyan innovatív technikákat, mint a megszerzett támadási képességekről, a káros kódokról vagy éppen kiberbűnözői kollektívák sajátos eszköztáráról készített jelentések. Kiemelik, hogy a Mandiant kiválóan teljesít a fenyegetés-felderítés, valamint APT támadások felderítésének és kiszűrésének területén, sőt a megfelelő jogi segítséget is képesek szolgáltatásaik mellé párosítani. Emellett ez a szolgáltató arra törekszik, hogy tapasztalatait lehetőség szerint megossza a szélesebb körű kiberbiztonsági, bűnüldözési és jogalkotói közösséggel is. Átfogó incidens- és zsarolóvírus-készültségi ajánlatai mellett a Mandiant Akadémia nevű szolgáltatása az ügyfelei biztonsági részlegeit készíti fel a frontvonalon várható eseményekre. Portfóliójuk része, hogy oktatásokkal és kiberbiztonsági gyakorlatokkal segíti a SOC csapatok munkavégzését.

A jelentés kiemeli, hogy azon cégek, akik mind incidenskezelés, rendelkezésre állás, naprakész fenyegetettségi információk, kiberbiztonsági gyakorlatok, mind pedig a vezetői kommunikáció támogatásában egyaránt jártas szolgáltatót keresnek, akkor a Mandiantnál keresve sem találhatnak jobb megoldást.

A jelentésről bővebben itt olvashatsz.